MV Agusta rijdt tegen 2030 in MotoGP

| |

Gedurende 2020 had MV Agusta’s CEO Timur Sardarov veel te vertellen over de ontwikkelingen van MV-motoren, zoals de vernieuwde F3 die gepland staat voor 2021. Een volledig nieuwe F4 is ook in de maak. In juni 2020 benadrukte Sardarov dat die er op zijn vroegst in 2024 of 2025 zou komen.

Dit zijn slechts enkele van de plannen die Sardarov vorig jaar uiteenzette, met onder andere ook elektrische mobiliteitsoplossingen en adventure bikes. Ondertussen mogen we niet vergeten dat MV in 2019 terugkeerde naar de Moto2. Sindsdien werkt MV hard om te slagen in die serie.

Ingrijpende wijzigingen voor 2021 MV Agusta Brutale 800 en Dragster

Interview met GPOne

Het blijkt echter dat Timur Sardarov grotere ambities heeft voor MV Agusta dan alleen het beklimmen van de bergen van de Moto2. In een recent interview met GPOne, stelde Sardarov een aantal redelijke doelen voor 2021. Hij zei dat MV’s Forward Racing-team in de eerste twee jaar van de serie naar tevredenheid heeft gepresteerd, maar dat ze nu voor het – eerste – podium gaan.

Wat MV leert in de Moto2, zei Sardarov, zijn lessen die het zal meenemen naar de top van de internationale motorracerij zoals we die nu kennen. Toen Sardarov werd gevraagd of MV Agusta misschien overweegt om ook in andere series uit te komen, zei hij: ‘Voor de Moto3 hebben we de motor nog niet. MotoGP is de weg die we moeten bewandelen. Ons bedrijf moet eerst leren in de Moto2 en dan later in dit decennium langzaam overstappen naar de MotoGP.’

Nog negen jaar tot MV Agusta in MotoGP

Aangezien het pas 2021 is, geeft dit MV Agusta ongeveer negen jaar om te leren, te groeien, te veranderen en haar MotoGP-strategie te formuleren. Als het bedrijf zich tenminste aan die tijdlijn houdt. Maar tijdlijnen zijn kneedbaar en omstandigheden veranderen. Negen jaar is een lange tijd. Het is nog vroeg, dus we zullen moeten afwachten wat er tussen nu en dan gebeurt.

MV Agusta’s CEO Timur Sardarov (midden) | Foto: Instagram Timur Sardarov
Vorige

2021 Indian Chieftain Elite: nieuw en beperkte oplage

De presentatie van de 2021 Suzuki GSX-RR van Joan Mir en Álex Rins

Volgende