Op de foto hierboven staat natuurlijk de Harley-Davidson Pan America 1250, maar de kans dat het Pan America-gamma wordt uitgebreid, wordt steeds groter nu er meer aanwijzingen komen dat er een 975cc-versie van de avontuurlijke motorfiets op komst is.
De Pan America, die duidelijk afwijkt van Harley-Davidsons cruiser- en tourmotoren, is niettemin een succes gebleken voor het merk uit Milwaukee en kreeg positieve feedback van zowel media als klanten.
De Pan America is momenteel verkrijgbaar met de volvette 1250cc-versie van de nieuwe Revolution Max-motorarchitectuur en is rechtstreeks gericht op modellen als de BMW R 1250 GS Adventure en de KTM 1290 Super Adventure.
Harley-Davidson onthult de Low Rider El Diablo
Maar het is in de meer betaalbare en economische categorie daaronder dat de Harley-Davidson Pan America een grotere aanhang zal vinden tegen modellen als bijvoorbeeld de Ducati DesertX, MV Agusta Lucky Explorer 9.5 en KTM 890 Adventure.
Daarom gaan er al lang stemmen op dat Harley-Davidson de Pan America uitrust met de aangepaste 975cc-versie van het blok dat momenteel in de Nightster-cruiser verkrijgbaar is.
Gelukkig wijst alles erop dat dit model er aan zit te komen, volgens documenten van de Amerikaanse National Highway Traffic Safety Administration. Je moet goed kijken, maar een blik op de nieuwe montage-instructies voor de ’66 Collection Round Mirrors’ laat de modelcode ‘RA975’ zien.
Voor het geval je het niet weet, ‘RA’ is de interne modelcode die Harley-Davidson gebruikt voor de Pan America, wat betekent dat de versie die te koop is bekend staat als ‘RA1250’.
De codenaam RA975 wordt ook vermeld in verschillende documenten voor de Pan America in verschillende landen in Europa, wat erop wijst dat de Pan America 975 niet alleen bestaat, maar ook vrij snel op komst is.
Wij denken dat de EICMA het moment is voor de presentatie…De kans dat het Harley-Davidson Pan America-gamma in de nabije toekomst wordt uitgebreid, wordt steeds groter nu er meer aanwijzingen komen dat er een 975cc-versie van de avontuurlijke motorfiets op komst is.De Pan America, die duidelijk afwijkt van Harley-Davidsons cruiser- en tourmotoren, is niettemin een succes gebleken voor het merk uit Milwaukee en kreeg positieve feedback van zowel media als klanten.
De Pan America is momenteel verkrijgbaar met de volvette 1250cc-versie van de nieuwe Revolution Max-motorarchitectuur en is rechtstreeks gericht op modellen als de BMW R 1250 GS Adventure en de KTM 1290 Super Adventure.
Maar het is in de meer betaalbare en economische categorie daaronder dat de Harley-Davidson Pan America een grotere aanhang zal vinden tegen modellen als bijvoorbeeld de Ducati DesertX, MV Agusta Lucky Explorer 9.5 en KTM 890 Adventure.
Daarom gaan er al lang stemmen op dat Harley-Davidson de Pan America uitrust met de aangepaste 975cc-versie van het blok dat momenteel in de Nightster-cruiser verkrijgbaar is.
Gelukkig wijst alles erop dat dit model er aan zit te komen, volgens documenten van de Amerikaanse National Highway Traffic Safety Administration. Je moet goed kijken, maar een blik op de nieuwe montage-instructies voor de ’66 Collection Round Mirrors’ laat de modelcode ‘RH975’ zien.
Voor het geval je het niet weet, ‘RH’ is de interne modelcode die Harley-Davidson gebruikt voor de Pan America, wat betekent dat de versie die te koop is bekend staat als ‘RH1250’.
De codenaam RA975 wordt ook vermeld in verschillende documenten voor de Pan America in verschillende landen in Europa, wat erop wijst dat de Pan America 975 niet alleen bestaat, maar ook vrij snel op komst is.
Wij denken dat de EICMA het moment is voor de presentatie…
Het bericht Meer aanwijzingen voor Harley-Davidson Pan America 975 verscheen eerst op Motor.NL.