We zijn niet gezegend met oneindig veel bagagecapaciteit. Zelfs full dressers als de Harley-Davidson Ultra Glide en Honda Gold Wing hebben hun beperkingen. Op een sportmotor of naked bike heb je zelf meer bagageruimte in je pak dan op je motor. Een rugzak ligt dan voor de hand.
Hoewel het dragen van een rugzak een handige oplossing kan zijn voor het opbergprobleem, probeert Louis de pak en rugzakken te combineren in één allesomvattend stuk. Het resultaat is het Louis rugzakvest. Met vier voorvakken, twee zijvakken en een rugvak vergroot de rugzak de draagcapaciteit van de rijder aanzienlijk. Ritsen in alle zes de zakken zorgen ervoor dat er tijdens het rijden niets kan uitwaaien.
Ontdek de tips van Louis voor hobbymonteurs
De voorvakken zijn perfect voor spullen die je onder handbereik wilt houden, zoals sleutels, tankpassen, ID et cetera. De zij- en achtervakken gebruik je dan voor kleding, verzorgingsproducten en andere benodigdheden waar je niet stante pede bij hoeft. Naast rugzak past het vest ook bij het zomerseizoen. Het mouwloze ontwerp en de mesh constructie zorgen voor meer dan genoeg lucht over je lijf stroomt als het warm is. Als de verhoogde ventilatie de temperaturen niet laag houdt, kunnen gebruikers ook een waterzak toevoegen aan het met mesh gevoerde compartiment op de rug.
Met de verstelbare riemen op de schouders, zijkanten en borst pas je het rugzakvest aan op jouw lijf. Vanwege de ruime verstelmogelijkheden biedt Louis Moto het rugzakvest slechts in één maat aan. Het vest is er alleen in een zwart/blauw/gele camouflage kleurstelling en kost slechts €49,99.
Het Louis-rugzakvest lijkt misschien meer op een vissersvest of reddingsvest dan op een klassiek motorvest. Maar het twee-in-een idee lijkt perfect geschikt voor wie niet graag met een tanktas of tas op de fragiele achterzijde van de naked rijdt.