Kawasaki Duitsland werd opgericht in 1975 en bestaat in 2025 dus vijftig jaar. Dé gelegenheid voor een special. En welke motor is hrt meest geschikt om erfgoed en moderne techniek te combineren? Juist, de Z900RS, een model dat het DNA van het merk het beste vertegenwoordigt.
De limited edition werd recent gepresenteerd op Intermot en onderscheidt zich door een reeks exclusieve details die de motor direct herkenbaar maken ten opzichte van de standaardversie, namelijk:
- Herinneringsembleem ’50 jaar Kawasaki Duitsland’ op de tank
- Volgnummer van 1 tot 150 op het stuur en de zijpanelen
- Gepersonaliseerd zadel met ruitpatroon en gouden stiksels
- Componenten van geanodiseerd goudaluminium: handvatgewichten, radiatorkappen, hakbeschermers
De Kawasaki Z900RS Yellow Ball Edition: speciaal voor Japan?
Wat betreft het mechanische aspect behoudt de motor de kenmerken van de SE-versie, namelijk de meest hoogwaardige uitvoering van de moderne retro-Kawasaki. Naast de viercilinder lijnmotor van 948 cc met 111 pk vinden we:
- Öhlins voorvork met omgekeerde poten
- Instelbare Öhlins achterdemper
- Lichtmetalen wielen
- Brembo remsysteem met monobloc radiale remklauwen
- Stalen remleidingen
De limited edition is natuurlijk exclusief beschikbaar voor de Duitse markt voor de Duitse prijs van 15.695 euro. Verzamelaars die er toch een willen bemachtigen, moeten deze reserveren via de website van Kawasaki.de. Je hebt de tijd tot 31 december 2024.
Elke motor wordt geleverd met een enkele waardevolle spullen:
- Genummerd certificaat
- Herinneringsboek van het jubileum
- Ingelijste foto van het model
Het bericht Kawasaki Duitsland bestaat 50 jaar en viert dat met een speciale Z900RS SE verscheen eerst op Motor.NL.