Ducati sluit een uitdagend 2020 af en versterkt daarmee de soliditeit die de Italiaanse motorfietsfabrikant in de afgelopen jaren heeft laten zien. Ondanks de complexe wereldwijde situatie en de productiestop van zeven weken precies op het hoogtepunt van het seizoen, werden er 48.042 (2019: 53.183) motorfietsen geleverd aan klanten over de hele wereld, waardoor het verkoopverschil ten opzichte van 2019 beperkt bleef tot -9,7%.
De omzet bereikte eind 2020 een bedrag van € 676 miljoen (2019: € 716 miljoen) en het bedrijfsresultaat bedroeg € 24 miljoen (2019: € 52 miljoen), met een operationele marge van 4%. De verkoop groeitrend ten opzichte van 2019 werd waargenomen in China (+26%), Duitsland (+6,7%) en in Zwitserland (+11,1%). Italië blijft de eerste markt voor Ducati, gevolgd door de VS.
Het omzetcijfer per motorfiets is gegroeid tot € 14.883/motorfiets (2019: € 13.500), wat de hoogste waarde vertegenwoordigt die ooit in de geschiedenis van het bedrijf is bereikt. Dit weerspiegelt consequent de strategie om het productassortiment te laten evolueren naar het hoogste en premium deel van de markt.