De terugkeer van de Indian Scout Sixty

| |

Na een uitgebreide herziening van de Scout-lijn eerder dit jaar, heeft Indian Motorcycle de terugkeer van de Indian Scout Sixty aangekondigd. Deze instapvriendelijke cruiser was vier jaar niet beschikbaar, maar is nu terug. Net als de Scout is hij uitgerust met een nieuwe motor en een vernieuwd stalen buizenframe.

Voor wie niet bekend is met de Sixty, deze werd in 2015 gelanceerd als een meer toegankelijke versie van de Scout, met een lagere prijs en een kleinere motor. De nieuwe Indian Scout Sixty blijft trouw aan deze traditie met een 999cc-versie van de 1133cc-motor die in de Indian Scout te vinden is.

De nieuwe Indian Scout Sixty is in Nederland verkrijgbaar in twee varianten: de Scout Sixty Bobber (€15.890), Scout Sixty Classic (€16.290). De Sport Scout Sixty is exclusief in de VS te krijgen.

De vernieuwde 999cc-vloeistofgekoelde motor van de Indian Scout Sixty levert 85 pk bij 8.500 tpm en 87 Nm koppel bij 6.200 tpm. Hoewel deze cijfers lager zijn dan die van de grotere Scout, die 105 pk en 108 Nm biedt, zijn ze nog steeds degelijk. De Sixty levert vermogen aan het achterwiel via een riemaandrijving, maar heeft een vijfversnellingsbak in plaats van de zesversnellingsbak van de Scout.

Twee uitvoeringen in de Benelux

Een ander kenmerk dat de Scout Sixty deelt met de hoofd Scout-lijn zijn de optionele trimlevels. Elk model is beschikbaar in zowel een standaard als een limited-uitvoering.

De standaard configuratie bevat ABS, LED-verlichting, een nieuwe brandstofindicator en verbeterde handbediening. Dit model heeft ook een sleutelontsteking en een analoge meter. De limited-uitvoering biedt traction control, schakelbare rijmodi, cruise control en een USB-poort, naast exclusieve motorbadges.

De Indian Scout Sixty Bobber en Scout Sixty Classic zijn standaard eenvoudig uitgevoerd, met mid-montage voetbediening, enkele zittingen en zonder windbescherming. Maar elk kan worden uitgerust met een duo-zitting en passagierssteunen, een windscherm, koffers en meer. Je kunt zelfs de Scout Sixty upgraden met een 4” digitaal dashboard dat smartphone-connectiviteitsfuncties biedt.

Beide motoren delen een stalen buizenframe, een kenmerk van de nieuwste cruisers van Indian. Ze hebben ook dezelfde 13-liter brandstoftank, 41 mm voorvorken (met 120 mm veerweg) en enkele 298 mm remschijven voor en achter. Verder verschillen de specificaties van elke motor.

Indian Scout Sixty Bobber

De 2025 Indian Scout Sixty Bobber is het instapmodel met vier kleur opties en een minimalistischer ontwerp. Hij heeft 16×3,5” lichtmetalen wielen voor en achter, met 51 mm veerweg van zijn dubbele achtervering. De meeste onderdelen zijn zwart, wat bijdraagt aan de bobber uitstraling, en de zithoogte is 649 mm.

Indian Sixty Scout Classic

Dan is er de vintage-geïnspireerde 2025 Indian Sixty Scout Classic. Dit model is beschikbaar in drie kleuren en heeft bredere handvatten voor een comfortabelere rijpositie, plus langere spatborden.

Net als de Bobber is de Classic uitgerust met 16×3,5” wielen, maar met een ander ontwerp en gepolijste accenten. Glanzende onderdelen omvatten verchroomde uitlaatbeschermers en stevige richtingaanwijzers. De achterkant is iets hoger met 76 mm veerweg en een zithoogte van 654 mm.

Indian Sport Scout Sixty

De exclusief voor de USA leverbare Indian Sport Scout Sixty, die geïnspireerd is door de performance cruiser scene, heeft een sportieve kwartkuip aan de voorkant en mini-ape hangers met geïntegreerde risers.

De Sport Scout Sixty beschikt over een sportieve zitting met een zithoogte van 654 mm, en zijn gegoten wielen zijn 19×3,5” aan de voorkant en 16×3,5” aan de achterkant. Het is verkrijgbaar in vier verschillende kleuren, waarvan twee variaties van zwart.

Het bericht De terugkeer van de Indian Scout Sixty verscheen eerst op Motor.NL.

Vorige

Triumph presenteert Rocket 3 Evel Knievel Limited Edition

2025 Indian Roadmaster Elite: exclusieve luxe

Volgende