De Chinese motorfabrikant Benda heeft de afgelopen jaren een aantal radicale motoren geïntroduceerd. Het merk lanceerde eerder de wilde LFC700 cruiser, met zijn massieve achterband en inline-vier motor. De herziene 300cc V-twin cruiser, de BD300, is nu door het merk in eigen land beschikbaar gesteld. De prijs van 3.531 dollar (3.462 euro), lijkt niet overdreven, zeker als je bedenkt wat de cruiser allemaal oplevert voor dat geld.
‘Motorblok gekopieerd? Hoe kom je erbij!’ Zontes in z’n wiek geschoten
Zoals sommigen van jullie misschien weten, stijgt de vraag naar kleine tot middelgrote cruisers op de Aziatische markt. Als reactie daarop heeft Harley-Davidson ervoor gekozen om samen te werken met de Chinese fabrikant QJ Motor. Dat gezegd hebbende, lijkt Benda het Chinese bedrijf voor te zijn met de BD300. Het nieuwe tractiecontrolesysteem, een ongebruikelijke functie bij cruisers, vooral in deze sector, is het hoogtepunt van dit herziene model. Maar er zijn ook een paar updates in de stijlafdeling die het vermelden waard zijn.
De Benda BD300 is uitgerust met een 298cc V-twin motor die 30 pk en 17,71 koppel levert. Bovendien heeft de Benda BD300 vernieuwde remmen, een LCD-display en een nieuw ontworpen enkelzijdige dubbele slash-cut uitlaatconfiguratie. Afgezien van deze wijzigingen heeft de Chinese motorfietsfabrikant de cruiser niet veranderd. Dezelfde riemaandrijving, USD voorvork en dubbele achterschokbreker zijn nog steeds aanwezig, samen met 16-inch lichtmetalen wielen.
Het bericht Benda introduceert vernieuwde BD300 Cruiser op de Chinese markt verscheen eerst op Motor.NL.