In India is de Triumph Thruxton 400 caferacer recentelijk zonder camouflage gefotografeerd, wat wijst op een aanstaande lancering. De samenwerking tussen Triumph en Bajaj in India heeft inmiddels geleid tot drie nieuwe lichte motoren: de Speed 400, Scrambler 400X en Speed T4. Er worden nog twee modellen verwacht, waarschijnlijk de Scrambler T4 en de caferacer, voorlopig Thruxton 400 genoemd. Die bevindt zich in allerlaatste testfase en wordt mogelijk in de tweede helft van 2025 in India gelanceerd.
De Thruxton 400 verkent een ‘caferacercarrosseriestijl’ en zou mogelijk ook de naam Speed 400 RR kunnen krijgen, om in te spelen op de populariteit van de Speed 400. Spionagebeelden tonen dat de Thruxton 400 met een top half-kuip komt, geïnspireerd door de Speed 1200 RR, en voorzien is van caferacer-elementen zoals clip-ons en bar-end spiegels. De motorfiets krijgt een ronde LED-koplamp met een X-vormige LED-dagrijlicht en ook LED-achterlichten en knipperlichten.
Triumph Thruxton 400: de nieuwe Caféracer!
De Thruxton 400 heeft een ééndelig zadel met een griprail aan de achterkant en deelt het frame, subframe en swingarm met de Speed 400. De ophanging bestaan uit een zwarte USD-voorvork vooraan en een monoshock achteraan. Schijfremmen vooraan en achteraan werken samen met dual-channel ABS. De semi-digitale instrumentenconsole van de Speed 400 zal ook op de Thruxton 400 aanwezig zijn, en Triumph kan een bredere achterband aanbieden dan de 150-sectie van de Speed 400. De directe concurrent, de Royal Enfield Guerrilla 450, heeft een 160-achterband.
Mechanisch is de motorfiets uitgerust met dezelfde 398cc-eencilinder vloeistofgekoelde motor, die ongeveer 40 pk en bijna 38 Nm koppel levert. Deze motor wordt gekoppeld aan een zesbak met een slipper clutch als standaard. De caferacer zal mogelijk niet alleen in India worden aangeboden, maar ook in Europa.
Het bericht Triumph Thruxton 400: lancering nadert! verscheen eerst op Motor.NL.