Dat CFMOTO niet naar Europa is gekomen om vanaf de zijlijn mee te kijken, is inmiddels duidelijk. Zeker als je ziet wat we nog mogen verwachten.
125NK
Aftrappen doen we met de kleinste uit de reeks: de CFMOTO 125NK. Deze 125 cc levert 214,8 pk (11kW) en 12Nm, en is zoals z’n grote broers uitgerust met een slipperclutch en tractiecontrole. Dankzij z’n rijklaargewicht van amper 151kg laat deze naked zich doodeenvoudig insturen. Op het 5-inch ‘curved’ TFT-scherm lees je alle info makkelijk af, en middels de USB-C aansluiting is je mobieltje laden kinderspel.
Triple voor de weg en het circuit
Ook de langverwachte driecilinderreeks – 675NK en 675SR – maken eindelijk hun opwachting. Beide machines pakken uit met een triple die 70kW heeft bij 11.000 tpm en 95 pk (70Nm) aantikt bij 8.250 tpm. Ze pronken verder met een quickshifter, een USB-aansluiting en een 5-inch curved TFT-scherm met connectiviteit. Beide versies komen ook in een 35 kW-versie.
Nieuwe adventure
De 700MT ADV is dan weer een nieuwkomer in het touring-gamma. Deze adventure steekt in een volledig nieuwe jas en is een mooie combinatie tussen de 700MT en de 800MT. Hij beschikt nog steeds over CFMOTO’s gekende 700cc-blok, maar het kuipwerk en de spaakwielen doen dan weer sterk denken aan de motorfietsen uit het 800MT-gamma.
800 MT-X en 800 MT Sport
Naast de nieuwe wegmotoren komt CFMOTO ook met enkele nieuwigheden in het 800MT-gamma, namelijk de 800MT-X en de 800MT Sport met spaakwielen. In tegenstelling tot de Sport (die met andere wielen komt voor 2025) is de 800MT-X een volledig nieuwe telg van de familie. Deze nieuwkomer pakt uit met een extra Offroad-rijmodus, 10Nm extra koppel (88 Nm in totaal), een ruimere grondspeling en een hogere zadelhoogte.
Het bericht CFMOTO pakt flink uit op MOTORbeurs Utrecht verscheen eerst op Motor.NL.