Krijgt de Royal Enfield Continental GT een 850-blok?

| |

Een prototype van de nieuwe Royal Enfield Continental GT is onlangs gefotografeerd in Chennai, India, tijdens een test. Ondanks de zware camouflage zijn enkele details duidelijk: de aanwezigheid van talrijke sensoren suggereert dat het Indiase merk gegevens verzamelt over de warmteontwikkeling van de motor en het uitlaatsysteem, wat erop kan wijzen dat er een nieuw blok onder de kuip schuilgaat. Maar welke cilinderinhoud zal het hebben? De dubbele schijfrem aan de voorkant, die ontbreekt op de momenteel op de markt zijnde Continental GT 650, doet vermoeden dat er sprake is van een toename in prestaties en gewicht, wat een krachtiger remsysteem vereist.

Royal Enfield maakt vorderingen met Himalayan 650

Komt-ie in 2026?

De meest voor de hand liggende hypothese is dat het Indiase merk mikt op een ‘geleidelijke’ toename van de cilinderinhoud, tot 750 cc. Maar gezien het feit dat het allroad concept Wildfire (foto hierboven) uitgerust met een motorblok afgeleid van de 650, maar vergroot naar 850 cc, is het mogelijk dat het Indiase merk heeft besloten om dezelfde eenheid ook voor de nieuwe Continental GT te gebruiken? Wie zal het zeggen…

Momenteel zijn er geen officiële bevestigingen, maar het lijkt zeer plausibel dat de nieuwe Continental GT in 2026 kan arriveren.

Het concept Wildfire, dat ook op EICMA te zien was, heeft al een blok met een cilinderinhoud van 850 cc.

Het bericht Krijgt de Royal Enfield Continental GT een 850-blok? verscheen eerst op Motor.NL.

Vorige

Mitt GT-K: granturismo voor de helft van de prijs

LiveWire presenteert de S2 Alpinista… op 15 januari

Volgende