CFMoto 675 SR-R: de eerste Chinese Supersport

| |

Vorig jaar introduceerde CFMOTO de 675 SR in China, en in juli onthulde het bedrijf de 675 SR-R – de eerste Supersport van de Chinese fabrikant met een driecilinder motor.

Het motorblok van de 675 SR is al goedgekeurd in China en heeft een cilinderinhoud van 675 cc, goed voor 95 pk bij 11.000 tpm. Het maximum koppel bedraagt 67 Nm. De motor is uitgerust met een platenkoppeling.

De voorvering bestaat uit een KYB-vork met verstelbare demping, terwijl de achtervering een eveneens verstelbare schokdemper heeft. Het frame is gemaakt van staal en de swingarm is van aluminium.

QJMotor SRT 600: middenklasse reisenduro met een vleugje Harley

Wat het remsysteem betreft, zijn er twee 300 millimeter schijven en twee radiaal-geklonken remklauwen op het voorwiel. Achter is er een zwevende schijf.

Het ontwerp is een van de meest opvallende kenmerken van de CFMOTO 675 SR-R. Agressief en futuristisch, wat duidelijk laat zien dat het een motor is met racen in zijn DNA. Het heeft een LED-koplamp vooraan en ‘zwevende’ LED-lampen achteraan.

Maar zou dit model de Europese markt kunnen bereiken? De motor is weliswaar goedgekeurd in China, maar heeft CFMOTO hem vooralsnog alleen voor de Chinese markt gepresenteerd. Europa zou echter een logische volgende stap zijn: naast de samenwerking met KTM, die al CFMOTO-modellen in Europa verkoopt, zou het nauwelijks concurrentie hebben in zijn segment.

Het bericht CFMoto 675 SR-R: de eerste Chinese Supersport verscheen eerst op Motor.NL.

Vorige

Overbelasting door boetes: flitspaal tijdelijk uitgezet

Royal Enfield Guerrilla 450 beleeft wereldpremière in Barcelona

Volgende