In Europa zijn er tal van nieuwe in-line twins van tal van Chinese fabrikanten, speciaal ontworpen voor houders van een A2-rijbewijs. QJ Motor is een van hen, en introduceert voor 2023 een neo-retro cruiser in Europa in de vorm van de SRV 550 ST. De ST is gebaseerd op de neo-retro naked bike, de SRV 550, en heeft dezelfde Euro 5-conforme tweecilindermotor met een cilinderinhoud van 554 cc. Deze paralleltwin motor is goed voor 47,6 pk.
De ST noemt zichzelf een klassieke cruiser in retrostijl. Met naar voren geplaatste voetsteunen, een lage zithoogte, een hoog stuur en een lang stalen buizenframe is de SRV 550 ST duidelijk ontworpen voor een ontspannen, relaxte rijstijl. Hij heeft echter wel enkele moderne voorzieningen zoals LED-verlichting en een digitaal instrumentenpaneel, in tegenstelling tot de retro cruiser styling.
GK 1000 Thor, donderende motorfiets uit China
Afgezien van deze accenten is de QJ Motor SRV550 een vrij sobere machine, met een standaard telescopische voorvork, een 300 mm enkele schijfrem voor en 17 inch wielen van gegoten aluminium. Achteraan zorgt een monoshock onder het zadel voor de ophanging.
In tegenstelling tot andere tweewielers in zijn cilinderinhoud en prijsklasse maakt de SRV 550 ST gebruik van een riemaandrijving in plaats van een ketting. Dit zal zeker gewaardeerd worden door jongere cruiserliefhebbers die in de toekomst willen upgraden naar een Harley-Davidson of Indian cruiser. Naast de rustige loop is een kettingaandrijving ook ongelooflijk onderhoudsarm, waardoor de eigendomskosten vrij laag blijven. Een vervangende riem is meestal nodig na ongeveer 40.000 kilometer.
De SRV 550 ST wordt in het voorjaar van 2023 uitgebracht door QJ Motors. Op de EICMA in november 2022 zal de motorfiets in volle glorie worden onthuld. Daarnaast zal de cruiser volgens QJ Motor niet meer dan 7.000 euro gaan kosten. Ook krijgen nieuwe eigenaren van de QJ Motor SRV 550 ST extra gemoedsrust dankzij drie jaar garantie.
Het bericht QJ Motor SRV 550 ST is nu verpakt in een stijlvolle neo-retro cruiser verscheen eerst op Motor.NL.