Harley-Davidson is nooit gestopt met investeren, vooral niet in de Indiase markt. Het Amerikaanse bedrijf investeert in feite al sinds 2010 in India, en het bewijs is te zien in de twee motorfietsen, de Street 500 en de Street 750. Het is beslist moeilijk geweest voor het bedrijf, zozeer zelfs dat de fabriek in Haryana in augustus 2020 is gesloten. Enkele maanden na de sluiting van de fabriek in Bawal kondigde Harley-Davidson in oktober 2020 een nieuwe distributieovereenkomst aan met de Indiase tweewielergigant Hero MotoCorp. Het is nog wachten op de resultaten van deze joint venture.
Harley-Davidson presenteert nieuwe modellen voor 2022
Vijf rijders leggen 3.141 km af
Voor de laatste test ging een team van Hero naar het circuit van het Global Center for Innovation and Technology (CIT) – eigendom van Hero – om de nieuwe Harley-Davidson Sportster S aan de tand te voelen. Met een 24-uurs race. Onder toezicht van Head of Chassis Functional Development & National Racing Program David Lopez Cordoba en Head of Vehicle Validation Alex Busquets moest een team van vijf rijders de Sportster S gedurende 24 opeenvolgende uren tot het uiterste drijven. Aan het stuur bebvonden zich de Indiase nationale coureurs Anushriya Gulati en Vijay Singh, vlogger Shubhabrata Marmar, Malo Le Masson (van Hero) en Vijay Thomas. Elke renner legde zes ritten van 100 kilometer af met een gemiddelde snelheid van 130,9 km/u. Na een volledige dag op het 1,74 kilometer lange circuit legde de Sportster S 3.141 kilometer af, een recordafstand in India. Het team maakte in totaal 31 pitstops, en bij elke stop werd een volle tank brandstof getankt en een rijderswissel uitgevoerd. De banden werden om de 1.000 km vervangen.