Wat kost de CFMoto 1250 TR-G Grand Tourer?

| |

In 2020 onthulde CFMoto met de 1250 TR-G zijn eerste model met grote cilinderinhoud. Terwijl de gelijkenis van de TR-G met BMW’s toonaangevende R 1250 RT voor ophef zorgde, keek menigeen ook op van de high-spec uitrusting. Naast de van KTM afgeleide krachtbron die het hart vormt van de 1250 TR-G, werd de deal nog aantrekkelijker gemaakt met een WP-vering, Pirelli-banden en een Brembo-remsysteem.

Na de onthulling was CFMoto aanvankelijk van plan om de GT in de eerste helft van 2021 in China op de markt te brengen. Helaas gingen die plannen niet door, maar de firma gebruikte onlangs de China International Motorcycle Trade Exhibition 2021 (CIMA) om het platform opnieuw te introduceren. Natuurlijk is de TR-G nog steeds uitgerust met KTM’s LC8 1.279 cc V-twin, goed voor 140 pk en 120,7 Nm. Samen met de KTM-koffiemolen zijn ook de radiaal gemonteerde Brembo-remmen en het enorme 12,3 inch tft-kleurenscherm terug van weggeweest.

Eerste test: 2021 CFMoto 700CL-X

Anderzijds maakt de elektronisch instelbare WP-vering nu plaats voor een Marzocchi-voorvork. Of tot dit compromis is besloten met oog op het prijskaartje zullen we nooit weten. Maar CFMoto troeft de concurrentie in China zwaar af met een prijs van CN¥ 99.980 (€ 13.254,-, zonder NL-belasting).

Vergeleken met de vraagprijs van € 23.200,- van de standaard R1250RT, biedt de TR-G een heleboel motorfiets voor veel minder geld. Dat verschil is nog groter in China, de enige markt waar het nieuwe model (voorlopig) te koop is. Met een prijs van CN¥ 285.900 (€ 37.632,-) kost de BMW R1250RT in China ruim anderhalf keer zoveel als bij ons en bijna drie keer zoveel als de 1250 TR-G.

Met zo’n prijsvoordeel verwachten velen dat CFMoto’s nieuwe motor de Chinese markt gaat domineren. Tot nu toe heeft CFMoto nog niet de wens geuit om zijn GT naar Europa te verschepen.

Vorige

Laat je 2021 Kawasaki Z900 zingen met een Akrapovič

Benda: V4-motorblokken uit China

Volgende