Honda heeft er zin in gehad deze zomer, want de ook de CB500F, CBR500R en CB500X zijn onder handen genomen. De nieuwe Showa 41mm SFF-BP USD-voorvork, overgenomen van de CB650R/CBR650R, is de basis van de nieuwe afstelling vooraan. Deze Showa is gekoppeld aan lichtere aluminium Y-spaakwielen op de CB500F en CBR500R, compleet met nieuwe 296mm wave-type remschijven en radiaal gemonteerde Nissin remklauwen. De CB500X heeft dezelfde nieuwe rem- en ophangingsupdates als zijn broers en heeft daar bovenop een langere veerweg voor en een lichter, groter 19-inch voorwiel. Het trio heeft verder een nieuwe, lichtere achterbrug die stijver is in de lengte, maar flexibeler in de dwarsrichting om het rijgedrag en de prestaties in de bochten te verbeteren. De 500cc produceert uiteraard nog steeds de maximaal toegestane 35 kW voor A2-rijbewijshouders, maar voor 2022 heeft hij wel nieuwe PGM-FI-instellingen om zowel het koppelgevoel als het algemene karakter verder te verbeteren.
Welke Honda-dealer bouwde de beste custom CB650R?
Voor 2022 krijgt de naakte CB500F drie nieuwe levendige kleuren: Pearl Smoky Gray, Mat Axis Gray Metallic en Pearl Dusk Yellow, terwijl de sportievere CBR500R verkrijgbaar zal zijn in het nieuwe Mat Gunpowder Black Metallic, met opvallende nieuwe graphics. De CB500X krijgt twee nieuwe kleuren voor 2022: Mat Gunpowder Black Metallic en Pearl Organic Green. Alle drie de motoren zullen ook verkrijgbaar zijn in Honda’s klassieke Grand Prix Red-kleurenschema.