Kawasaki onthult 2022 Z900RS

| |

Sinds zijn introductie bewijst de Z900RS zich als de meest populaire motor in het retro segment. Deze hommage aan de legendarische Kawasaki Z1 is uitgegroeid tot een Europees-wijd succesnummer. Het 2022 model van de Retro Sport is verkrijgbaar in een geheel nieuwe kleur met een knipoog naar de Z1B uit 1974.

De Z900RS is uitgerust met een 948cc vier-in-lijn motorblok welke geliefd is om zijn koppelrijke karakter bij lage toeren en soepele vermogensafgifte. Samen met het hoogwaardige rijwielgedeelte en de comfortabele zitpositie staat dit garant voor een unieke rijbeleving. Om bij te dragen aan het gevoel van volledige controle en een ontspannen rijbeleving onder alle omstandigheden zijn de modernste technologieën standaard aanwezig waaronder; Traction Control (KTRC), verschillende rijmodi en een bekrachtigde slipperclutch. Radiaal gemonteerde remklauwen zorgen voor optimale remprestaties.

Het design van de Z900 Retro Sport is kenmerkend voor Kawasaki’s hoge emotionele betrokkenheid in de motorwereld en liefde voor detail.  Elk onderdeel is zorgvuldig ontwikkeld door de Japanse designers en engineers om een prachtige retro uitstraling met de meest moderne technieken te kunnen combineren. Voorbeelden hiervan zijn de teardrop tank, koelvinnen op het motorblok, gegoten en gepolijste wielen, de hoge kwaliteit metallic lak en nog veel meer.

Kawasaki Vulcan S Ergo Fit 2021 (video)

De 2022 Z900RS is medio november al te zien bij de Kawasaki dealer in de nieuwe Candy Tone Blue kleur.

Voor 2022 is ook de Performance Edition kit weer verkrijgbaar met daarin een Titanium Akrapovic Uitlaat, Tank pad en Engine Sliders. Alle accessoires in de Performance Edition kit zijn speciaal ontworpen voor de Z900RS.

Prijzen worden later dit jaar bekend gemaakt.

Klik hier voor meer informatie of voor een dealer bij u in de buurt.

Vorige

Superflitspaal nieuwe nachtmerrie voor Belgische motorrijders?

Dit is de 2022 Aprilia Tuareg 660

Volgende