De Honda NC750X doet het heel goed in Europa en dus ook in Nederland. Het 2021-model werd bijna onherkenbaar vernieuwd. Maar ondanks biedt Honda de NC750X in Nederland aan voor een lagere prijs. Waarom? Omdat Honda wil groeien in Nederland. Zijn we getuige van een motormerkenoorlog met agressieve prijsverlagingen? Als motorrijder hoop je daar wel een beetje op. Van motoren voor lagere prijzen worden wij niet minder!
Op de tekentafel
Als je zo’n Honda NC750X in huis haalt, wat heb je dan? Vergeleken met het voorgaande model meer vermogen, een hoger toerenbereik en een aangepaste overbrengingsverhouding van de versnellingsbak. Maar ook Throttle-By-Wire, drie rijmodi en Honda Selectable Torque Control (HSTC). Het verbruik blijft even spectaculair laag als voordien en het rijklare gewicht kon 6 kg verlaagd worden.
Buell Motorcycles is terug – 10 nieuwe modellen tegen 2024
Nieuwe onderdelen
Goed, dat zijn allemaal zaken die je niet ziet. Dat is niet het geval met het hertekende frame dat gekenmerkt wordt door een scherpere styling. Uiterst handig is het voor motoren unieke opbergvak in de tank, dat ook nog eends groter en handiger is geworden. Ook lekker: een nieuw windscherm, LED-verlichting en een LCD-dashboard. De Honda NC750X kun je ook laten voorzien van Honda’s bekende Dual Clutch Transmission (DCT)-technologie. Voor heel lui kilometers maken. De zithoogte werd 30 mm verlaagd.
Voor de Honda NC750X betaal je € 8.799,-, inclusief alle kosten. De DCT-versie kost € 9.999,-.