Moto Guzzi kondigt updates aan voor de 2021 Moto Guzzi V85 TT en V85 TT Travel-modellen. Resultaat: meer koppel, nieuwe en lichtere velgen, vernieuwde elektronica en nieuwe kleuropties.
Moto Guzzi’s befaamde luchtgekoelde V-twin in de V85 TT voldoet nu aan Euro5 en Guzzi claimt meer koppel in het lage en middelhoge toerengebied. De nieuwe spaakvelgen besparen een indrukwekkende 1,5 kg. Je kunt nu ook tubeless-banden monteren, wat het gebruiksgemak ten goede komt.
2021 Moto Guzzi V7 in Stone en Special editie
Aan de elektronica kant zien we twee nieuwe rijmodi, Sport en Custom, die aansluiten op de bestaande Street-, Rain- en Off-Road-modi. De rijdersmodi regelen de tractiecontrole, ABS en Ride-by-Wire-gasrespons. Cruisecontrol en een tft-display zijn standaard ingebouwd, met de mogelijkheid om het Moto Guzzi MIA-multimediaplatform met smartphone-connectiviteit toe te voegen. De drie nieuwe kleuropties op het model 2021 zijn Nero Etna, Giallo Mojave en Rosso Uluru.
De 2021 Moto Guzzi V85 TT Travel heeft een toerscherm, zijtassen, extra LED-verlichting en verwarmde handgrepen, plus het Moto Guzzi MIA-systeem als standaard uitrusting.
2021 Moto Guzzi V9 Bobber & Roamer
De V9 Roamer en Bobber hebben ook een grote opknapbeurt gehad en zijn klaar voor 2021.
Allereerst de kleuren: Grigio Lunare en het matte Nero Essenziale. Terwijl de V9 al een 853 cc V-twin had, is het nieuwe blok afgeleid van de V85 TT. De V9 Bobber en Roamer produceren 65 pk en 73 Nm. Het frame is daarom herzien, voor meer stevigheid. Die ingreep belooft ook een betere stabiliteit en rijprecisie belooft.
De V9 Bobber heeft een nieuw zadel en instrumentenpaneel, met volledige led-verlichting en Eagle DRL rond de nieuwe koplamp. De voetsteunen zijn in rubber gemonteerd om trillingen te verminderen en het rijcomfort te verhogen. Naast ABS beschikt de V9 ook over het instelbare MGCT-tractiecontrolesysteem. Dat kun je overigens ook uitschakelen.