2022 KTM 790 Duke: De terugkeer van de scalpel!

| |

Sinds zijn lancering in 2017 heeft de KTM 790 Duke, bij liefhebbers bekend als ‘THE SCALPEL’ veel succes geboekt op de wereldwijde markt voor middelgrote naked bikes, met een verkoop van meer dan 29.000 eenheden. Enthousiastelingen en insiders hebben altijd vol lof gesproken over de LC8c-paralleltwin en het strakke en precieze chassis. En nu, dankzij verdere technische ontwikkelingen, is deze ‘mid-size’ terug op de markt om zich wereldwijd te vestigen met zijn prestaties en READY TO RACE-karakter.

KTM maakt een special: KTM 890 Duke GP

De terugkeer

De 790 Duke is opnieuw geïntroduceerd in het KTM Naked-gamma, met de bedoeling om het gat tussen de KTM 390 Duke en de KTM 890 Duke te dichten. Voor de Europese markt zal de motorfiets op de markt worden gebracht met een vermogen van 95 pk en een koppel van 87 Nm en zal hij ook verkrijgbaar zijn in een versie van 35 kW, voor het A2-rijbewijs. In de rest van de wereld zal hij worden gedistribueerd in de versie met het volle vermogen van 105 pk.

De LC8c is getuned met het oog op koppelafgifte, om beheersbaar en bruikbaar vermogen te leveren. Daardoor staat de KTM 790 Duke garant voor hoge prestaties en een laag brandstofverbruik van slechts 4,4 liter per 100 km. Er is ook veel aandacht besteed aan dat lichte, wendbare en sportieve rijgevoel dat typisch is voor een Duke, dankzij de speciaal voor sportief rijden ontwikkelde geometrie en het geweldige werk van de WP APEX-vering. Die zorgt altijd voor maximaal rijdersvertrouwen en een perfect gevoel met de weg. En dan zijn er nog de rijmodi, de bekende RAIN, STREET en SPORT, waarmee de rijder de tractiecontrole en de Ride By Wire-gasrespons gemakkelijk kan aanpassen, om in alle weg- en weersomstandigheden optimaal te kunnen rijden.

De KTM 790 Duke biedt de meest uitgebreide en geavanceerde standaarduitrusting in het middelzware segment, waaronder: bochten-ABS met SUPERMOTO-stand, 3 rijmodi voor snelle wijziging van het motorvermogen en het interventieniveau van de tractiecontrole, 5-inch TFT-kleurenscherm en LED-verlichting. Om het technische niveau van de KTM 790 DUKE nog verder op te krikken, is er een reeks optionele extra’s leverbaar, zoals: Quickshifter+ voor terugschakelen zonder koppeling, Engine Torque Release Regulation (MSR), rijmodus TRACK, cruisecontrol, bandenspanningscontrolesysteem (TPMS) en KTM MY RIDE voor het beluisteren van inkomende telefoongesprekken of het luisteren naar muziek.

Kleuren en beschikbaarheid

Uiterlijk gezien komt de KTM 790 Duke in twee nieuwe kleuren die klaar zijn om fans te verbazen: de ene met het traditionele oranje kleurenschema en de andere met een nieuw grijs en zwart patroon. De KTM 790 Duke zal vanaf juni 2022 op de markt komen, de verkoopprijs wordt nog bepaald.

Het bericht 2022 KTM 790 Duke: De terugkeer van de scalpel! verscheen eerst op Motor.NL.

Vorige

Oproep: figuranten gezocht voor MotorkledingStore-items bij RTL7

Ook bij Arch Motorcycles is het bijna lente: 1S

Volgende